اندیشه سینما درگذشت ویلیام فریدکین، کارگردان فیلم جن گیر در سن ۸۷ سالگی - اندیشه سینما

ویلیام فریدکین، کارگردان برنده جایزه اسکار و کارگردان فیلم جن گیر در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های ترسناک درگذشته است. با خبر شدیم که ویلیام فریدکین، کارگردان برنده جایزه اسکار دار فانی را وداع گفته است. او ۸۷ سال سن داشت و در خانه خود در لس آنجلس چشم از جهان فرو بسته است. فریدکین در ۲۹ اوت ۱۹۳۵ در شهر شیکاگو آمریکا به‌دنیا آمد و از دهه ۶۰ میلادی فعالیت خود را با کارگردانی فیلم Good Times در سینما آغاز کرد که این فیلم در سال ۱۹۶۷ اکران شد.

اما ویلیام فریدکین با کارگردانی فیلم The French Connection در سال ۱۹۷۱ به شهرت زیادی دست پیدا کرد و او برای فیلم ارتباط فرانسوی نه‌تنها برای اولین‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد، بلکه برای این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کند. اما شهرت ویلیام فریدکین بیشتر برای کارگردانی فیلم جن گیر است که از آن‌ به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین و بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما یاد می‌شود.

او برای کارگردانی فیلم The Exorcist توانست تا برای دومین‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود. از دیگر فیلم‌های شناخته شده او می‌توان به کارگردانی فیلم Sorcerer، فیلم The Brink’s Job، فیلم Cruising، فیلم To Live and Die in L.A، فیلم Bug، فیلم Killer Joe و فیلم Twelve Angry Men اشاره کرد که برای فیلم ۱۲ مرد خشمگین او موفق شد نامزد دریافت جایزه امی شود. فیلم The Caine Mutiny Court-Martial آخرین فیلمی است که ویلیام فریدکین آن را کارگردانی کرده است که این فیلم در جشنواره فیلم ونیز امسال برای اولین‌بار نمایش داده خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : اخبار سینما و تلویزیون تاريخ : 9 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.