اندیشه سینما متیو پری، بازیگر سریال Friends درگذشت - اندیشه سینما

متیو پری، بازیگر مشهور سریال Friends در سن ۵۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که دنیای تلویزیون در سوگ متیو پری، هنرپیشه مشهور سریال Friends (دوستان) فرو رفته است. رسانه TMZ گزارش داد که ظاهرا علت مرگ این بازیگر خفگی در آب بوده است. منابع آگاه در پلیس اعلام کردند که پیکر بی‌جان متیو پری در جکوزی خانه‌اش در لس‌آنجلس پیدا شده است.

متیو پری برای ایفای نقش چندلر بینگ در سریال Friends شناخته می‌شود که در طول ۱۰ فصل در بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ تقدیم بیننده‌ها شد. این کمدین در آثار تلویزیونی دیگری نظیر سریال Beverly Hills, 90210 (بورلی هیلز، ۹۰۲۱۰)، سریال Ally McBeal (الی مک‌بل) و سریال Growing Pains (مسائل اولیه) نیز نقش‌آفرینی کرده است.

متیو پری در چندین فیلم کمدی نظیر فیلم The Whole Nine Yards (همه نه یارد)، فیلم Fools Rush In (هجوم احمق‌ها) و فیلم ‎۱۷ Again (دوباره ۱۷) نیز به ایفای نقش پرداخته است. این هنرپیشه آمریکایی-کانادایی از سال ۲۰۱۷ میلادی در هیچ اثری بازی نکرد؛ گرچه اخیرا در قسمت ویژه سریال Friends شبکه اچ‌بی‌اُ حضور پیدا کرد.

متیو پری در سال ۱۹۶۹ در ویلیامزتاون واقع در ماساچوست آمریکا چشم به جهان گشود و دوران جوانی خود را در شهر اتاوا گذراند. این هنرپیشه فقید در نوجوانی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و به حرفه بازیگری علاقه‌مند شد. متیو پری در نمایش‌های بسیاری نقش‌آفرینی کرد، اما به‌واسطه سریال Friends به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شد.

سریال دوستان فرازونشیب‌های زندگی ۶ جوان نیویورکی در یافتن عشق، کار و دوستی را به تصویر می‌کشد. این نمایش که جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک و دیوید شویمر را در تیم بازیگری داشت، یکی از محبوب‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ تلویزیون به‌شمار می‌آید که با قسمت آخر ۵۲.۵ میلیون بیننده را پای تلویزیون نشاند. این سریال در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه امی داشت و در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : اخبار سینما و تلویزیون تاريخ : 29 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.