اندیشه سینما ۷ نکته برای دستیابی به بهترین کیفیت صدا در اتومبیل - اندیشه سینما

 

اتومبیل می تواند مکانی عالی برای لذت بردن از موسیقی باشد، اما بسیاری از افراد هنوز کیفیت صدای حاشیه ای را تحمل می کنند و برخی دیگر در حالی که سیستم های صوتی پیچیده ای را برای اتومبیل خود مونتاژ می نمایند، اما به دلیل اینکه مرتکب اشتباهات نصب شده اند، سیستم را از رسیدن به پتانسیل کامل خود بازمی دارند.
بهترین سیستم های صوتی اتومبیل به کمی دانش فنی متکی هستند. در ادامه این مقاله، چند پیشنهاد در مورد بهبود صدا در وسیله نقلیه شما ارائه خواهیم داد. بنابراین دیگر لازم نیست اوقات  خود را با صدای بد در ماشین سپری کنید. حتی ساده ترین تنظیمات در نصب سیستم صدای ماشین شما، می تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد.

 

نکته شماره ۱: بلندگوهای اتومبیل خود را تعویض کنید

در بیشتر موارد، بلندگوها آخرین چیزی هستند که سازنده هنگام طراحی و ساخت اتومبیل شما به آن فکر می کند. سیستم های صوتی در چند سال اخیر بهتر شده اند، اما بسیاری از سیستم های به اصطلاح برتر، هنوز از آمپرها و بلندگوهای نسبتاً ارزان قیمت استفاده می کنند که صدای درجه یک را ارائه نمی دهند.

با نصب یک مجموعه خوب از بلندگوها، می توانید تفاوت زیادی در کیفیت صدای سیستم خود ایجاد کنید. تا در نهایت وضوح کلی و جزئیات بیشتری در صداها دریافت نمایید. بلندگوهای جایگزین حداکثر کیفیت را به شما می دهند، بنابراین می توان گفت اولین قدم عالی در جاده، برای شنیدن صدای بهتر هستند. همچنین توجه داشته باشید از بهترین بلندگوهای ماشین برای بیس مطلع شوید.

نکته شماره ۲: کیفیت بالاتری را برای پرونده های موسیقی خود انتخاب کنید

درست است که اگر از فشرده سازی فایل ها استفاده می کنید، می توانید پرونده های موسیقی بیشتری را در پخش کننده موسیقی خود ذخیره کنید، اما هنگام فشرده سازی موسیقی، برخی از اطلاعات و فرکانس های بالا و پایین، به همراه برخی از جزئیات که موسیقی شما را جالب می کند از دست می رود. در صورتیکه اگر برخی از این فرکانس ها را از طریق هدفون گوش دهید اشکالی ایجاد نمی کند.

هنگام ایجاد پرونده ها، به تنظیمات پیش فرض اکتفا نکنید. اگر می خواهید از iPod ، تلفن هوشمند یا پخش کننده MP3 در ماشین خود استفاده کنید ، سعی کنید از فشرده سازی کمترین حد ممکن بهره ببرید. هرچه میزان بیت بالاتر باشد، موسیقی شما از طریق سیستم اتومبیل بهتر به گوش می رسد. اگر موسیقی را پخش کرده اید، برای افزایش کیفیت صدا، تنظیمات را در برنامه موسیقی مورد علاقه خود جستجو کنید. همچنین می توانید از یک سرویس موسیقی با وضوح بالاتر مانند TIDAL صدا را پخش کنید.

نکته شماره ۳: مبدل دیجیتال به آنالوگ داخلی پخش کننده موسیقی خود را دور بزنید

مبدل دیجیتال به آنالوگ یا DAC وظیفه تبدیل اطلاعات دیجیتالی ۰ و ۱ به سیگنال های موسیقی آنالوگ را دارد. در بیشتر موارد ، پخش کننده موسیقی شما احتمالاً تلفن هوشمند شماست. مبدل دیجیتال به آنالوگ داخلی گوشی، معمولاً برای گوش دادن گاه به گاه با هدفون ها به خوبی کار می کنند، اما عملکردی از DAC های پیشرفته تری که در بسیاری از استریوهای اتومبیل های امروزی وجود دارد ، به شما ارائه نمی دهد.

خوشبختانه، اگر بتوانید iPod یا تلفن هوشمند خود را از طریق کابل USB به استریوی خود متصل کنید ، ممکن است بتوانید DAC دستگاه خود را دور بزنید.

نکته شماره ۴: از محصولات کاهش دهنده صدا استفاده کنید

با کاهش لرزش و صدای جاده، و استفاده از سایر محصولات Dynamat ، Hushmat که به عنوان کاهش دهنده های صدا هستند، می توان از صدای بهتر سیستم های صوتی بهره برد.

نکته اول اینکه ، درب خودرو مکان مناسبی برای بلندگو نیست، فلز نازک درب هنگام پخش موسیقی شما لرزش ایجاد می کند، که بر دقت صدا تأثیر می گذارد. هنگامی که این محصولات را در پایه ای چوبی به عنوان سکویی پایدارتر متصل می کنید، لرزش ها را کاهش داده و یک فضای مناسب تر برای بلندگو ایجاد می کنید.

نکته دوم، آیا تا به حال توجه کرده اید که سیستم شما زمانی که با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید واقعاً خوب به نظر می رسد، اما وقتی سرعت به بالای ۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد ضربه می زند و صدا به خوبی شنیده نمی شود. با استفاده از ابزارهای ضعیف کننده، صدای داخلی خودرو را کاهش دهید، بنابراین در هنگام رانندگی دیگر مجبور نیستید موسیقی خود را با صدای بلند بشنوید. همینطور می توانید جزئیات موسیقی بیشتری را دریافت نمایید.

نکته شماره ۵: از تقویت کننده ها استفاده کنید

بهترین بلندگوهای ماشین برای باس چیست؟ بهترین پاسخ، استفاده از یک تقویت کننده می باشد. به این دلیل که هر چقدر بلندگوهای شما خوب باشند، با افزودن قدرت بیشتر (البته در مشخصات عملکرد آنها) بهترین عملکرد را خواهید داشت.

یک آمپلی فایر جداگانه قدرت بهتری را نسبت به هر استریوی اتومبیل فراهم می کند. در نهایت سیستم شما صدای بهتری را به گوش می رساند، استفاده از تقویت کننده برای داشتن صدای عالی در ماشین شما ضروری است.

نکته شماره ۶: از جعبه ساب ووفر استفاده کنید

اگر در حال ساخت جعبه ساب ووفر مهر و موم شده هستید، مطمئن شوید که به درستی وکیوم شده است. ورود هوا می تواند به عملکرد ساب شما آسیب برساند. همچنین ، ساخت جعبه ای با حجم داخلی مناسب، مهم است. عدم تطابق مناسب می تواند منجر به عملکرد ضعیف ساب شود.

نکته شماره ۷: ساب ووفر اضافه کنید و آنچه را از دست داده اید بشنوید

یک ساب ووفر خوب موسیقی شما را به تعادل مناسب برمی گرداند، بنابراین آهنگ های آشنا را با کیفیتی کاملاً جدید خواهید شنید. ساب ووفر می تواند بار بلندگوهای تمام برد شما را نیز کاهش دهد، زیرا شما آهنگ های خود را با تنظیم کنترل باس به جای “+۵” در “۰” تنظیم می کنید.

برخی از افراد هنگام حضور در کنار اتومبیلی با لرزش ایجاد شده از موسیقی در چراغ راهنمایی، نظر منفی درباره ساب ووفر پیدا می کنند. اما ساب فقط مربوط به لرزش نیست، شما می توانید هر ساب ووفر را متناسب با سلیقه موسیقی و وسیله نقلیه خود تنظیم کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.