اندیشه سینما هزینه گرفتن مدرک مربیگری مهد کودک چقدر است؟ - اندیشه سینما

یکی از تاثیرگذارترین شخصیت ها در پرورش ذهن و جسم یک کودک، بعد از والدین، مربی های مهد کودک هستند. در این افراد حس حمایت و همزیستی و کمک به دیگران بسیار زیاد است و می توانند همین حس را به کودکان هم انتقال دهند. از آن جایی که شغل یک مربی به صورت کامل مرتبط با اخلاق و رفتار و پرورش یک کودک است، مربی باید در دوره هایی شرکت کند تا به صورت کامل نحوه ارتباط با کودک را به درستی آموزش ببیند. در این صورت است که او می تواند با به کارگیری مهارت های خود، کار مربیگری را به بهترین نحو انجام دهد. اما یاد گرفتن مهارت های مربیگری نیاز به آموزش و گذراندن یک دوره مربیگری دارد. برای تاسیس مهد کودک هم به این مدرک نیاز است. در این مطلب قصد داریم هر آن چه که نیاز است درباره مدرک مربیگری بدانید را به شما بگوییم.

دریافت مدرک مربی مهدکودک

مربیگری در مهد کودک از آن دسته شغل هایی است که جذابیت زیادی دارد و چون کار با کودکان، باعث خستگی و دلزدگی نمی شود، همیشه تعداد زیادی متقاضی دارد. هر فردی برای این که بتواند به این شغل دست پیدا کند، باید قبل از تقاضا برای کار، ابتدا در دوره های مربیگری مهد کودک، شرکت کند تا آمادگی لازم برای فعالیت در چنین محیطی را پیدا کند. دوره مربی مهد کودک معمولا یک دوره ۱۰ جلسه ای دو ساعته است که می تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار شود. اگر علاقه مند کارکردن به عنوان مربی در مهد کودک و مدارس هستید، این دوره برای شما گزینه ایده آلی است و می توانید با آن درآمد خوبی کسب کنید.

برای این که بتوانید مدرک مربیگری در مهد کودک را اخذ کنید، ابتدا باید در تمام جلسات حضور پیدا کنید و نمره قبولی در آزمون نهایی کسب کنید. شما در طول دوره مربیگری می توانید هر سوالی که در مورد نحوه کارآموزی، مهارت ها، سرفصل های دوره و غیره داشته باشید را از اساتید خود بپرسید. بیشتر افراد پس از گذراندن دوره های مربیگری مهد کودک و اخذ مدرک، در مهد کودک و مدرسه های مختلفی مشغول به فعالیت شده اند.

مزایای دریافت مدرک مربی مهدکودک

شاید برای بعضی از افراد سوال ایجاد شود که گذراندن دوره مربیگری مهد کودک و اخذ مدرک معتبر چه فایده ای دارد؟ از مزایای دریافت مدرک مربیگری از آکادمی های معتبر این است که شما به عنوان مربی یا کارآموز به مراکز مختلف مانند مهدکودک ها، مدرسه ها، بهزیستی و غیره معرفی می شوید و بلافاصله می توانید شروع به کار کنید. علاوه بر آن افرادی که قصد مهاجرت داشته باشند، می توانند درخواست مدرک بین المللی به آکادمی ای که در آن دوره خود را گذرانده اند، بدهند. پس از دریافت این مدرک افراد می توانند در مهد کودک های خارج از کشور هم مشغول به فعالیت شوند.

هزینه دریافت مدرک مربیگری مهد کودک چقدر است؟

هزینه دریافت مدرک بستگی به این دارد که شما کدام یک از صدها آکادمی ای که در ایران وجود دارد را برای گذراندن دوره انتخاب کرده باشید. البته که همه آکادمی ها طبق قوانین و ضوابط قانونی، هزینه دوره را تعیین می کنند و تعرفه آن هم مورد تایید سازمان فنی حرفه ای است. اما به هر حال ممکن است در هر شهر یا هر آکادمی، هزینه دوره متفاوت باشد.

هزینه دریافت مدرک در واقع همان هزینه ای است که شما برای گذراندن دوره و شرکت در کلاس ها می پردازید. این که کلاس ها به صورت آنلاین باشد یا حضوری و توسط چه اساتیدی برگزار شود، روی هزینه نهایی تاثیر دارد. در کل باید بگوییم که میزان هزینه دریافت مدرک مربی مهد کودک در مقایسه با اطلاعات کامل و آموزش هایی که به افراد داده می شود و مهارتی که کارآموز کسب می کند، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

مهارت های مربی مهد کودک

احتمالا برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که پس از گذراندن دوره مربیگری مهد کودک و دریافت مدرک آن، چه مهارت هایی به دست می آوریم. در این رابطه باید بگوییم مهارت های مورد نیاز برای یک مربی دامنه وسیعی دارد، اما یک سری مهارت های خاص و مهم وجود دارد که در همه دوره ها آن را سرفصل قرار می دهند. این مهارت ها شامل موارد زیر می شوند:

  • بررسی نیاز و غرایز در کودکان
  • تغذیه کودکان در مهد کودک
  • شعرخوانی، قصه گویی و اجرای تئاتر کودکانه
  • ایجاد بازی و سرگرمی برای کودکان
  • انتقال نکات اجتماعی، اخلاقی، بهداشتی و تذکر موارد ایمنی
  • زبان آموزی کودکان
  • تقویت حواس پنچ گانه و استفاده از آن ها در بازی
  • استفاده از انواع وسایل کمک آموزشی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 22 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.