اندیشه سینما مزیت‌های تحصیل پزشکی در اوکراین - اندیشه سینما

مزیتهای تحصیل پزشکی در اوکراین

اگر به مهاجرت تحصیلی فکر می‌کنید و قصد دارید تا برای ادامه فرایند تحصیل خود به خارج از کشور مهاجرت کنید، کشور اوکراین یک پیشنهاد فوق‌العاده است. تحصیل در اوکراین دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که در طی مقاله به آن می‌پردازیم. در حال حاضر مهاجرت و تحصیل پزشکی در اوکراین، علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده است. از طرفی تحصیل داندانپزشکی در اوکراین، یک فرصت بی‌نظیر برای ارتقاء سطح دانش و مهارت شما است.

پیرو افزایش علاقه‌مندی افراد برای تحصیل پزشکی در این کشور، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله مزیت‌های تحصیل پزشکی در اوکراین را مورد بررسی قرار دهیم و با ارائه تصویری روشن، شما را در تصمیم‌گیری درست یاری کنیم.

موسسه مهاجرتی میرداماد، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص فرآیند مهاجرت است.

چرا تحصیل پزشکی در اوکراین را انتخاب کنیم؟

تحصیل رشته پزشکی در اوکراین میرداماد دارای مزیت‌های زیادی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. این موسسه با داشتن بهترین مشاوران و وکلا در صدر بهترین موسسات مهاجرتی قرار گرفته است.

عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی

یکی از مزیت‌های تحصیل پزشکی در اوکراین عدم نیاز به آزمون ورودی برای پذیرش در دانشگاه‌ها است‌؛ همین که شما نامه پذیرش در دانشگاه مورد نظر‌تان دریافت کنید، می‌توانید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید.

تحصیل به زیان انگیسی

مورد بعد که یکی از مزیت‌های فوق‌العاده تحصیل در این کشور به شمار می‌رود، امکان تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی است. تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها، باعث شده تا سالانه طرفداران زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

جالب است بدانید که بسیاری از مردم این کشور، به زبان انگلیسی تسلط دارند و این مسئله از لحاظ برقراری ارتباط نیز به نفع شما خواهد بود. اهمیت تسلط به زبان انگلیسی آن قدر زیاد است که بعدها در زمینه اشتغال و پس از آن کسب اقامت، می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

عدم نیاز به مدرک ربان

نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که اگر شما مدرک زبان انگلیسی نداشته باشید می‌توانيد با پذیرش مشروط برای تحصیل در دانشگاه‌های اين کشور اقدام کنید. یعنی در صورت عدم داشتن مدرک زبان، می‌توانید یک دوره یکساله آموزشی را در کشور اوکراین سپری کنید و پس از آن به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازید.

هزینه‌های مقرون به صرفه

از دیگر مزیت‌های تحصیل در این کشور می‌توان به هزینه‌های مقرون به صرفه شهریه دانشگاه‌ها و دیگر هزینه‌های جانبی اشاره کرد. دولت اوکراین برای سطح ارتقاء سطح دانشگاه‌های خود و پذیرش بهترین دانشجو‌ها، کمک هزینه‌های بسیار زیادی به افراد ارائه می‌دهد. شما در صورت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، در موارد زیادی مثل حمل و نقل، اسکان، خورد و خوراک، تفریح و غیره مشمول تخفیفات ویژه‌ای می شوید که در کاهش هزینه‌های شما تاثیر‌گذار خواهد بود.

کار در کنار تحصیل

مورد بعدی که می‌توان از آن به عنوان مزیت یاد کرد، مجوز کار در کنار تحصیل است. شما در مقاطع مختلف تحصیلی، مجوز اشتغال به کار پاره وقت را از دانشگاه دریافت خواهید کرد. برای مقطع کارشناسی مدت زمان تقریبی ۱۰ ساعت کار در هفته، برای مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۵ تا ۲۰ ساعت کار در هفته و برای مقطع دکترا حدود ۳۰ ساعت کار در هفته در نظر گرفته شده است.

امکان گذراندن واحدهای عملی و کارورزی در بهترین بیمارستان‌ها

به عنوان آخرین نکته در خصوص مزیت‌های تحصیل پزشکی در اوکراین می‌توان به امکان گذراندن واحدهای عملی و کارورزی در بهترین بیمارستان‌ها اشاره کرد. کشور اوکراین با اهمیت فراوانی که برای حوزه بهداشت و سلامت قائل است، سالانه بودجه قابل توجهی را به تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها اختصاص می‌دهد.

این کشور، با استقبال از ايده‌های نوین، خلاقانه و مفید دانشجویان، سعی دارد تا روند رشد آموزشی و پژوهشی خود را تسریع بخشد و جایگاه عملی خود را در جهان افزایش دهد. گذراندن فرآیند تحصیل در چنین کشوری، می‌تواند آینده روشنی را برای شما به ارمغان بیاورد و امکان عملکرد موفقیت‌آمیز شما را دو چندان کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی اوکراین

نام دانشگاه هزینه سال اول هزینه سال دوم تا ششم
دانشگاه پزشکی کی یف ۶۰۰۰ دلار ۴۵۰۰ دلار سالانه
دانشگاه ترنوپیل ۴۰۰۰ دلار ۴۰۰۰ دلار سالانه
دانشگاه دنیپروپتروفسک ۵۶۵۰ دلار ۴۹۰۰ دلار سالانه
دانشگاه  بین المللی خارکف ۴۰۰۰ دلار ۴۰۰۰ دلار سالانه
دانشگاه پزشکی وینیتسا ۴۴۰۰ دلار ۴۴۰۰ دلار سالانه
دانشگاه کارازین خارکف ۴۳۰۰ دلار ۴۳۰۰ دلار سالانه
دانشگاه  ملی پزشکی دونتسک ۴۰۰۰ دلار ۴۰۰۰ دلار سالانه
دانشگاه ملی پزشکی بوگامولتس ۴۳۰۰ دلار ۴۳۰۰ دلار سالانه
دانشگاه  پزشکی ایوانو فرانکیفسک ۴۰۰۰ دلار ۴۰۰۰ دلار سالانه
دانشگاه پزشکی زاپروژا ۴۳۰۰ دلار ۴۳۰۰ دلار سالانه

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدام برای مهاجرت، هزینه تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان را مجدداً بررسی کنید؛ چرا که این هزینه سالانه دچار تغییراتی می‌شود.

لازم است گفته شود که تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه بیشتری نسبت به تحصیل با زبان اوکراینی و روسی دارد.‌ به طور کلی هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین، بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه‌های حاشیه‌ای و پیرامونی نیز مبلغ بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده است و همین مسئله باعث شده تا مهاجرت به کشور اوکراین با روند صعودی مواجه شود.

اعتبار مدرک پزشکی اوکراین

شما پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های اوکراین، مدرک معتبری دریافت خواهید کرد که اعتبار و رسمیت جهانی دارد. مدارک دانشگاهی کشور اوکراین مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و بسیاری از سازمان‌های معتبر دیگر هستند.‌ شما با داشتن این مدرک،  می‌توانید در بسیاری از کشورهای جهان مشغول به فعالیت شوید و اشتغال پیدا کنید.

جمع‌بندی

کشور اوکراین جز ۱۰ کشور پیشرو و پیشرفته در آموزش به شمار می‌آید. این کشور با حدود ۲۶۰ دانشگاه، باعث شده تا افراد زیادی آن را به عنوان مقصد نهایی خود جهت تحصیل انتخاب کنند. استانداردهای بالای آموزشی، بیمارستان‌های مجهز و مدرن و پیشرفته، تدریس با شیوه‌های نوین آموزشی، امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل، مجوز کار در کنار تحصیل، و از همه مهم‌تر تدریس به زبان انگلیسی، از جمله مواردی هستند که نظر افراد زیادی را برای تحصیل پزشکی در اوکراین و تحصیل دندانپزشکی پزشکی در اوکراین به خود جلب کرده‌اند.

موسسه مهاجرتی میرداماد، به عنوان یک مجموعه توانمند و متخصص، آماده خدمت‌ رسانی به شما عزیزان است. این مرکز توانمند، با داشتن کارشناسان با تجربه، بهترین و ساده‌ترین راه جهت مهاجرت به کشور محبوب‌تان را به شما ارائه خواهد داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 355 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 14 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.