اندیشه سینما تقویت ایمنی ریه در مقابل تمام سویه های کرونا - اندیشه سینما

یکی از اولین توصیه های بهترین دکتر فوق تخصص داخلی برای مقابله با ویروس کرونا، افزایش ایمنی بدن در برابر این ویروس است. با این حال اطلاعات درست و غلط زیادی در مورد تقویت ایمنی ریه در مقابله سویه های مختلف کرونا وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

آیا می توانیم ریه را در مقابل تمام سویه های کرونا تقویت کنیم؟

فراموش نکنید که تمام سویه های کرونا ویروس هستند و اگر می خواهیم ریه و به طور کلی بدن را در برابر این ویروس مقاوم کنیم، باید از اصول خاصی پیروی کنیم. بسیاری این سوال را مطرح می کنند که آیا غذا یا ماده خاصی وجود دارد که با مصرف  آن بتوانیم به طور ایمن بدن را تقویت کنیم. به گفته بهترین دکتر فوق تخصص داخلی در مجموعه پذیرش ۲۴ علاوه بر مصرف مواد غذایی، فاکتورهای زیادی مثل سبک زندگی، استرس، خواب، ورزش و ژنتیک در مقاومت بدن نقش دارد.

اصل اساسی برای تقویت ایمنی ریه این است که هیچ دارو یا ماده غذایی به خصوصی وجود ندارد که فرد را در برابر ویروس کرونا محافظت کند اما روش هایی وجود دارند که با کمک آنها می توانید در برابر سویه های مختلف کرونا ایمنی قوی تری داشته باشید.

برای تقویت ایمنی ریه در مقابل کرونا چکار کنیم؟

برای تقویت ایمنی ریه، بهترین دکتر فوق تخصص داخلی توصیه می کند از عوامل تاثیرگذار بر سیستم ایمنی کمک بگیرید. شبکه بسیار پیچیده ای از سلول ها و اندام ها از بدن در برابر عفونت ها  محافظت می کنند. البته عامل وراثت متغیر نیست و باید از تاثیر بر آن صرف نظر کنید. با این حال می توانید با اقدامات زیر ایمنی کل بدن در برابر ویروس را افزایش دهید.

  • کنترل استرس

استرس دشمن سیستم ایمنی بدن است و به طور مستقیم آن را تضعیف می کند. با شیوع بیماری کووید ۱۹، استرس ما در مورد اقتصاد، ابتلا به ویروس و انجام کارهای روزمره افزایش یافته است. همین عامل می تواند بیماری ایجاد شده توسط ویروس کرونا را شدید تر و بهبود آن را برای بدن سخت تر کند.

برای تقویت ایمنی بدن همه ما باید استرس خود را با روش های مختلف کنترل کنیم تا مانع از آسیب به سیستم ایمنی شویم. روش هایی مثل مدیتیشن، صحبت کردن با روانشناس و یا تلفظ کنترل شده می تواند به بهبود استرس در شرایط مختلف کمک کند.

  • بهبود خواب

تاثیر خواب و استراحت در تقویت سیستم ایمنی توسط تمام محققان تایید شده است. در صورتی کمبود خواب داشته باشید، سیستم ایمنی قابلیت کارکرد صحیح را از دست می دهد. بنابراین تمرکز بر روی بهبود عادت های خواب یک روش خوب برای تقویت بدن در برابر ویروس کرونا به حساب خواهد آمد. رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت منظم و داشتن ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه از نگاه بهترین دکتر فوق تخصص داخلی مناسب است.

  • تنظیم سطح ویتامین D

طبق آخرین مطالعات سطح ویتامین نقش غیر مستقیم اما موثری بر مبارزه با بیماری های عفونی دارد. در مواردی که سطح ویتامین دی خون مناسب نیست، می توان با مصرف مکمل های ویتامین دی به جنگ بیماری های تنفسی مثل کرونا رفت. با افزایش سطح ویتامین دی تولید پروتئین هایی که مسئول مبارزه با بیماری ها هستند افزایش می یابد.

بنابراین متخصصان داخلی همواره توصیه می کنند با آزمایش سطح ویتامین دی بدن را چک کنید و با او در مورد استفاده از مکمل ها مشورت کنید.

  • پرهیز از مصرف الکل

اثرات منفی مصرف الکل بر سسیستم ایمنی به اثبات رسیده است و افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند، بیشتر در معرض بیماری های تنفسی هستند. الکل می تواند میکروبیوم های طبیعی موجود در بدن را تغییر داده و کارایی سیستم ایمنی را کاهش دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر به تقویت ایمنی ریه در مقابل کرونا فکر می کنید، مصرف الکل را کاهش دهید.

  • استفاده از رژیم غذایی متعادل

مواد غذایی که مصرف می کنیم ساختار و سوخت بدن را تامین می کنند و قطعاً در تقویت ایمنی آن موثرند. با اینکه هیچ ماده غذایی خاصی به تنهایی نمی تواند سیستم ایمنی را تقویت کند، اما یک رژیم غذایی سالم و متعادل به راحتی سیستم ایمنی را تقویت می کند. همچنین مصرف برخی مکمل ها و داروها با تجویز بهترین دکتر فوق تخصص داخلی قادر است مدت بیماری را در بدن کاهش دهد.

بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

در قسمت قبل به راه های تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا یا سایر ویروس ها اشاره کردیم. اما تزریق واکسن می تواند به صورت اختصاصی ایمنی بدن شما در برابر ویروس کرونا را فعال کند. آگاهی کامل در برابر تاثیر واکسن ها بر تقویت سیستم ایمنی و تزریق واکسن در پروتکل های استاندارد تا حد زیادی بدن را در مقابل سویه های مختلف این ویروس ایمن می کند؛ به طوری که می توان گفت تزریق واکسن در حال حاظر بهترین راه برای تقویت ایمنی در برابر کرونا، تزریق واکسن تایید شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 17 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.