اندیشه سینما تست چگالی جیوه نقره ای در رادیو - اندیشه سینما

جیوه نقره ای ماده ای است که به شیشه نمی چسبد و تست چگالی آن نیز با وسایل آزمایشگاهی انجام می شود؛ این ماده دارای خاصیت انبساط سریع در بازه دمایی مشخص است و به همین دلیل از آن برای ساختن دماسنج، فشارسنج و هواسنج ها استفاده می شود. البته باید ذکر شود علاوه بر دستگاه ها و تجهیزات قدیمی، امروزه نیز در وسایلی مانند لامپ های مهتابی و انواع باتری ها از این ماده استفاده می شود و کاربرد آن کاملا در ساخت وسایل و دستگاه های مورد استفاده روزمره انسان، از بین نرفته است.

علاوه بر موارد ذکر شده فوق، جیوه با فلزاتی مانند نقره و قلع ترکیب شده و تولید آلیاژ می کند که به آن آمالگام می گویند و معمولا در دندانپزشکی و به عنوان ماده ای جهت پر کردن دندان از آن استفاده می شود.

در دوران بسیار قدیم نیز انسان ها به خاصیت های شگرف این ماده پی برده بودند و حتی در کشور هایی مانند هند، چین و مصر توسط حکام و فرمانروایان از این ماده استفاده می شده. تست چگالی جیوه نقره ای می تواند باعث شود ارزش این ماده مشخص شود و خریدار از ارزش جیوه ای که تهیه می کند، باخبر شود و معیار و مقیاس درست و استانداردی جهت خرید و فروش آن وجود داشته باشد

اگر تمایل دارید بدانید چگونه چگالی جیوه را بالا ببریم، باید بدانید که جیوه در دمای معمولی به حالت مایع در می آید و برای اینکه بتوانیم چگالی این ماده را افزایش دهیم، می توان با افزایش فشار محیط یا کاهش دما و یا استفاده از این دو عامل، حالت فیزیکی این ماده را از حالت مایع به حالت جامد نزدیک کرده و چگالی آن را افزایش داد. لازم به ذکر است هر چه میزان چگالی جیوه بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد

 

جیوه ی نقره ای در رادیو

عده ای با هدف دستیابی به این کیمیا، به دنبال جیوه  نقره ای در رادیو می گردند و به این وسیله بازار خرید و فروش رادیو های قدیمی رونق خاصی گرفته است و همین امر باعث نوسانات قیمت این ماده کمیاب و بالارفتن هر چه بیشتر تقاضا برای این محصول باشد.

با توجه به اخباری که در رابطه با وجود جیوه نقره ای در رادیو در سال های اخیر پخش شده، افراد زیادی خواهان خرید و فروش این محصول اند و به بازار تجارت و صادرات آن روی آورده اند.

بازار کشف جیوه نقره ای در تلویزیون قدیمی نیز یکی از پر رونق ترین بازار های این روز ها است. معمولا افراد تلویزیون های قدیمی و عتیقه را خریداری کرده و برای دستیابی به جیوه قدیمی، درون آنها را جست و جو می کنند تا بتوانند به جیوه آن دسترسی پیدا کنند.

همین مسئله باعث به وجود آمدن بازاری افسانه ای برای تلویزیون های قدیمی شده، که متاسفانه به صورت مخفیانه و غیر قانونی تمام این محصولات خرید و فروش شده اند و افراد به این امید که بتوانند به حجم بالایی از جیوه دستیابی پیدا کنند، این معاملات را انجام می‌دهند

 

تلوزیون سونی جیوه دارد

در سال های اخیر تلوزیون های قدیمی سونی که دارای جیوه بودند مشتری های زیادی پیدا کردند. جیوه ها انواع متفاوتی دارند که کار برد هر کدام از آن ها متفاوت است. انواع جیوه عبارت است از جیوه قرمز, جیوه خفاش, جیوه شاقول و جیوه نقره ای.، جیوه قرمز: این ماده بسیار تخریب کننده است و قابلیت افجار دارد. این نوع از جیوه بیشتر در ساخت بمب های اتم کاربرد دارد.جیوه خفاش: جیوه خفاش را در غاره هایی که خفاش های زیادی زندگی می کنند می توان یافت کرد. در فزای مجازی امروزه از این نوع جیوه به عنوان شفا بخش نام برده می شود و همین مسئله باعث شده این محصول با قیمت های بسیار بالا خرید و فروش شود.جیوه شاقول: همان طور که از نام این نوع جیوه مشخص است درگذشته برای گنج یابی مورد استفاده قرار می گرفت. شاقول استوانه ای یک وسیله گنج یاب است.جیوه نقره ای: یکی از ویژگی های جیوه نقره ای این است که این فلز با وجود مایع بودن خیس کننده نیست. این جیوه از طریق فوران آتش فشان ها از زمین خارج می شود. استفاده از این فلز در سال های  ۱۸۰۰میلادی خیلی بیشتر بوده است و در موارد پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته تا جایی که دندان پزشک ها برای پر کردن دندان از ترکیب جیوه با فلز های دیگر مانند مس و نقره استفاده می کردند که میزان استفاذه جیوه در این ترکیب بیشتر بوده و ۵۰ درصد از این ترکیب را جیوه بوده است.امروزه از فلز سمی جیوه (جیوه نقره ای) در چسب های متفاوت, فیلتر های صنعتی متنوع, پر کننده های موجود در دندان پزشکی,  انواع غذا های دریایی, داروی های ادرار آور متنوع, نگهدارنده های متنوع چوب و… همچنان وجود دارد.

جالب است که بدانید یکی از عوامل موثر بر قیمت این محصول وجود جیوه نقره ای در تلوزیون قدیمی و کشور سازنده آن است و قیمت جیوه نقره ای هر کشور با کشور های دیگر می تواند متفاوت باشد البته میزان خلوص فلز هم بر قیمت آن تاثیر دارد.جیوه نقره ای را به راحتی می توانید از آزمایش گاه های صنعتی با برند ها و قیمت های متنوع تهیه کنید.از جیوه برای نگهداری واکسن ها استفاده می شود و به طور کلی کاربرد های بسیار زیادی در صنعت پزشکی و شیمیایی دارد. که البته در هستند استفاده از این فلز را در صنعت پزشکی به دلیل سمی بودنش کاهش دهند. به طوری که در کشور های دیگر از جمله آمریکا استفاده از این ماده را در دماسنج ها هم ممنوع اعلام کردند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 689 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 24 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.