اندیشه سینما «محمدمهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد - اندیشه سینما

به گزارش اندیشه، شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ۹ رأی موافق از ۱۴ رأی اخذ شده، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور را به عنوان منتخب خود برای ریاست بر این سازمان، جهت تنفیذ این انتخاب محضر مقام معظم رهبری معرفی کرده‌اند که مورد تنفیذ معظم‌له نیز قرار گرفته است، بنابراین حکم رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بزودی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.

بنا بر این گزارش گزینه‌های دیگری برای تصدی این پست در شورای عالی مطرح بوده‌اند که از جمله محتمل‌ترین آنها حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده بود که توانست ۵ رأی از ۱۴ رأی اخذ شده را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب انتخاب وی به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتفی شد.

شورای عالی نخستین رکن این سازمان است که اعضای آن مرکب از ۱۵ نفر از وزراء و شخصیت‌های علمی و فرهنگی است که با حکم مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) منصوب می‌شوند و عبارتند از: ۵ نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی به انتخاب مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ۱۰ نفرمتشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس شورا)، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیرکل مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.

پیش از این ریاست سازمان را ابوذر ابراهیمی ترکمان برعهده داشت و حجت‌الاسلام ایمانی‌پور معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی وی بود.

وزیر ارشاد چند روز پیش درباره روند انتخاب رئیس سازمان فرهنگ و ارتباط گفته بود که “در مورد بیش از ۱۴ نفر از افراد معرفی‌شده بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و پس از جمع‌بندی‌های کلی، گزینه‌ها و نظرات را با رئیس جمهور در میان گذاشتیم و از نظرات ایشان هم استفاده کردیم. “

رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزوده بود “ما برای انتخاب افراد معیارهایی را مدنظر داشتیم که معیار اول برای ریاست سازمان، انتخاب فردی تحول‌خواه است؛ در این مدت گفت‌وگوهایی با بسیاری از افراد شاخص و صاحب‌نظر درباره انتخاب ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم که عموماً جملگی این دریافت را داشتند که سازمان نیازمند یک تحول عمیق و جدی است. “

ایجاد و گسترش شناخت، علاقه و باور نسبت به اسلام ناب، انقلاب اسلامی، مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی در جوامع دیگر به منظور گسترش پرتوِ اسلام و تحکیم همگرایی و پیوندهای اسلامی، دینی و معنوی؛ اهداف کلان و آشناسازی، علاقه‌مندسازی و ایجاد باور نسبت به اسلام ناب، انقلاب اسلامی، مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی اهداف اصلی مأموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تشکیل می‌دهد.

مأموریت‌های سازمان نیز عبارت است از: مدیریت و راهبری ِروابط فرهنگی بین المللی و سیاستگذاری، هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت برفعالیت‌های فرهنگی – تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به منظور تحقق اهداف نظام در این روابط.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 575 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 12 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.