اندیشه سینما «مافیای سینما» بسیار پررنگتر راهی «شبکه نمایش خانگی» شده است/«مافیای نمایش خانگی» به هیچ وجه اجازه ورود غیرخودی‌ها را نمی‌دهد - اندیشه سینما

اندیشه: کارگردان فیلم «بی صدا» گفت: جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا هم انقلابی بوده است، اصلا دلیل پیدایش این جشنواره فجر انقلاب اسلامی و ثمره همین رویداد بزرگ بوده است.

به گزارش اندیشه، مهدی صباغ زاده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضور خود یا فرزندش کاوه صباغ زاده در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: متاسفانه امسال هیچ اثری را برای حضور در جشنواره فیلم فجر نداریم و بیشتر درگیر اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» هستیم.

وی درباره شرایط اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» افزود: به شخصه به هیچ عنوان از شرایط اکران این فیلم راضی نیستم، در ابتدا و بعد از مذاکرات قرار نبود که در زمان اکران این فیلم اثری کمدی اکران شود. منتها دوستان به یکباره تصمیم گرفته و چند فیلم کمدی را اکران کردند. این اتفاق باعث شد نه تنها فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» بلکه بسیاری از آثار چرخه اکران ضرر کنند.

کارگردان فیلم «بی صدا» در همین رابطه افزود: اگر ما از ابتدا می‌دانستیم که فیلممان با یک فیلم کمدی بفروش اکران می‌شود طبیعتا اثر را دیرتر پخش می کردیم اما این اتفاق نیفتاد و به نوعی اکران فیلم از روی ناچاری بود، متاسفانه مخاطبان استقبال خوبی از فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» نکرده اند زیرا ترجیح می‌دهند فیلم کمدی ببینند، امیدوارم در ادامه این روند تغییر کند و ما شاهد حضور بیشتر مخاطبان در سالن‌ها اکران کننده فیلممان باشیم.

این تهیه کننده سینما درباره ادغام جشنواره بین المللی و ملی فیلم فجر افزود: به نظر من این بهترین تصمیم بود، زیرا در سالهای گذشته جشنواره بین المللی فیلم فجر دستاورد بزرگی نداشت، تلفیق این دو جشنواره تصمیم درستی بود زیرا در مخارج صرفه جویی درستی شد، به نظر من این اتفاق هدر رفت سرمایه را پایان داد، ما کلا یک جشنواره فیلم فجر داریم و نیازی به جدا سازی بخش بین الملل و ملی نبوده و نیست، زیرا همه فیلمها می توانند به راحتی در یک جشنواره با برنامه ریزی درست حضور داشته باشند. شخصا معتقدم که تلفیق جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر مثبت بوده و تاثیر امسال و در سالهای بعد به خوبی نمایان خواهد شد.

وی درباره انقلابی شدن جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا هم انقلابی بوده است، اصلا دلیل پیدایش این جشنواره فجر انقلاب اسلامی و ثمره همین رویداد بزرگ بوده است، از نظر من این جشنواره باید همین روند را حتی پررنگ تر در این دوره و ادوار آینده ادامه دهد. شاید برخی انقلابی بودن را با شعارزدگی اشتباه بگیرند اما اینگونه نیست، وقتی جشنواره ای از همان ابتدا به واسطه انقلاب اسلامی بوجود آمده پس پرداختن به موضوعات انقلابی در آن نوعی وظیفه بوده و به هیچ عنوان حمل بر شعارزدگی نیست.

صباغ زاده درباره احتمال حضورش در شبکه نمایش خانگی و تجربه تهیه کنندگی یا کارگردانی در این مدیوم افزود: بدون شک خودم و پسرم دوست داریم که در شبکه نمایش خانگی کار کنیم، منتها مافیای شبکه نمایش خانگی به هیچ وجه اجازه ورود غیرخودی ها را نمی‌دهد. همان مافیای سینما در سالهای گذشته بسیار پررنگتر راهی شبکه نمایش خانگی شده است.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: متاسفانه در عرصه هنر و سینما مافیا همواره وجود دارد، این روزها با حضور همین مافیا شاهد حضور تعداد محدودی از افراد در شبکه نمایش خانگی هستیم که آثار را با هم دست به دست می کنند. تا زمانی که این وضعیت وجود داشته باشد نمی توانیم امیدوار به حضور چهره های توانمند در مدیوم نمایش خانگی باشیم. زیرا آنچه انتخاب‌ها در شبکه نمایش خانگی را معین می کند مافیا است و نه چیزی دیگر.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.