اندیشه سینما طرز تهیه پای شکلاتی یک دسر فوق العاده با طعم عالی - اندیشه سینما

پای شکلاتی یکی از دسرهای خوش طعم و شیک محسوب می شود که به راحتی در منزل قابل تهیه شدن است و با طعم شیرین دلچسب و بینظیرش می تواند سازنده ی لحظات زیبایی برای شما باشد. با امید داشتن زیباترین خاطره ها و لحظه ها برای شما عزیزان طرز تهیه پای شکلاتی را آموزش می دهیم.

دسرها میان وعده هایی هستند که دارای تنوع بسیاری بوده و متناسب با ذائقه ی شما انتخاب و برای میزبانی در مهمانی های گوناگون و همچنین دورهمی های دوستانه و خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد و به واسطه ی همین طعم خوب و منحصر به فرد و متنوع بودن به همراه روش طبخ آسان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند.

دسرهای میوه ای، چیز کیک ها، پاناکوتاها، بستنی ها، کیک ها، شیرینی ها، شکلات ها، ژله ها، پودینگ ها، تارت ها و … از جمله ی این تنوع و محبوبیت است که بارها و بارها برای پذیرایی از شما در مکان ها و مهمانی های مختلف حاضر شده اند، و اما پای شکلات که یکی از این دسرهای دوست داشتنی و خوشمزه به شمار می رود که با طعم منحصر به فرد و جادویی می تواند پس از قرار داده شدن در دهان قلب شما را تسخیر کند.

آموزش طرز تهیه پای شکلاتی با طعمی استثنایی

پای یک دسر خوش طعم است که از دو لایه کراست (خمیر ) فیلینگ (مواد داخلی) تشکیل می شود. به بیانی ساده تر خمیری است که درون آن با استفاده از مواد لازم پر می شود.

روش اول: پای شکلاتی خامه ای

موارد مورد نیاز

  • ۲۵۰ گرم خامه
  • ۱۲۰ گرم شکلات
  • ۲۵۰ گرم پنیر خامه ای
  • ۱ بسته بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی
  • ۳ قاشق سوپ خوری شکر
  • یک سوم پیمانه شیر

روش تهیه

ابتدا شکلات کاکائویی را با ۲ قاشق غذاخوری شیر بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکلات ذوب شود.

خامه را با وانیل و مقداری پودر قند ترکیب کرده و هم بزنید تا شکل و قوام بگیرد.

در این مرحله درون ظرف دیگری شکر را با پنیر خامه ای ترکیب کرده و با استفاده از همزن برقی هم می زنید تا خوب یکدست شود؛ سپس شکلات ذوب شده را به این مواد بیافزایید و خوب هم بزنید تا یکنواخت گردد.

خامه آماده شده را آرام آرام به این ترکیب اضافه کنید به طوری که خوب یکنواخت شوند، کرم پای شکلاتی آماده است، به سراغ مرحله بعدی می روید.

بیسکوییت ها را خرد کنید، برای این منظور می توانید آنها را درون همزن بریزید و یا هر روش دلخواه دیگر بیسکوییت ها را پودر نمایید. ۲ قاشق غذاخوری کره و ۱ قاشق غذاخوری شکر را درون ظرفی به بیسکوییت ها اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب و یکنواخت شوند.

قالب مورد نظر را انتخاب کرده و مواد پای را درون آن بریزید، با استفاده از قاشق (پشت قاشق) آن را پهن و صاف نمایید، سپس ترکیب کرمی مرحله اول را بر روی این پای بیسکوییتی ریخته و برای چند ساعت (حدودا ۳-۴ ساعت) داخل یخچال بگذارید.

نکته : در صورت تمایل و برای جذابیت بخشیدن و دلچسب کردن طعم این پای شکلاتی می توانید ۱ قاشق غذاخوری نسکافه نیز به شکلات هنگام ذوب شدن بیافزایید.

روش دوم : پای شکلاتی سیب با طعمی به یاد ماندنی

مواد مورد نیاز

  • ۱ قاشق مرباخوری بکینگ پودر
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر قند
  • ۳قاشق غذاخوری گردو خرد شده
  • ۳ عدد سیب
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۲۰۰ گرم شکلات تخته ای
  • ۲۵۰ گرم آرد سفید
  • ۱۵۰ گرم کره
  • مقدار کافی آب
  •  ۱/۲ قاشق چای خوری نمک

روش تهیه

ابتدا آرد و بکینگ پودر، نمک، پودر قند و هچنین کره ترکیب کرده و داخل مخلوط کن بریزید تا ترکیب و یکدست شوند.

نصف شکلات تخته ای (۱۰۰ گرم) را که با روش بن ماری (قرار دادن بر روی حرارت بخار آب) خمیری شده را با تخم مرغ ترکیب کرده و درون محلوط کن بریزید تا یکنواخت شوند.

حالا در این مرحله بر روی سینی یا قسمتی مخصوص کار کمی آرد بپاشید و خمیر را بر روی آن قرار داده و از آن توپ کوچکی آماده کنید، خمیر توپی شکل را پس از پوشاندن با سلفون درون یخچال برای ۴۵ دقیقه بگذارید.

حالا فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید، قالب های پای را با استفاده از مقداری روغن چرب نمایید. میان ۲ ورق دو قسمت از سه قسمت خمیر را قرار داده و با استفاده از وردنه پهن و صیقلی کرده و درون قالب قرار دهید؛ کمی ار خمیر از قالب خارج بشود.

تهیه مواد میانی پای

حالا سیب ها را بشویید و به قطعه های کوچک تقسیم کنید.

سیب های خرد شده را همراه آب درون قابلمه بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا آب جوشیده و سیب ها نیز بجوشند و نرم گردند. سیب های پخته شده را کوبیده و قرار دهید تا غلظت دار شود.

سپس بر روی خمیر درون قالب مقداری از این سیب پوره ای و نرم ریخته و با استفاده از وردنه آن را پهن و صاف، گرد کنید و بر روی پای بگذارید.

گرداگرد آن را نمدار و بفشارید، روزنه ای بر روی پای ایجاد کنید و برای ۲۰ دقیقه درون فر بگذارید.

پس از گذشت این مدت زمان آن را از فر بیرون آورده و با استفاده از مابقی شکلات کاکائویی آب شده و همچنین گردو ریز شده مزین نمایید.

چند تفاوت بین تارت و پای

پای و تارت دارای ریشه ای یکسان اما تفاوت هایی می باشند، تارت و پای هر دو نوعی دسر هستند که با مواد غذایی مختلف پر می گردند و اما تفاوت های آنها:

– قالب مورد استفاده برای پای متنوع تر و البته گودتر از قالب تارت می باشد.

– تارت ها علاوه بر قرار گرفتن در گروه شیرینی و کیک ها، با پر شدن از مواد غذایی و دستور پختی متفاوت به عنوان غذای اصلی و یا پیش غذا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

-تفاوت دیگر آنها در نوع خمیر آنها می باشد، خمیر پای با استفاده از مواد میانی طعم دار و اما تارت با خمیر طعم دار می گردد.

-خمیر تارت از ۱ لایه تشکیل می گردد به طوری که کف قالب را پوشش می دهد اما خمیر پای از ۲ لایه تشکیل می گردد. لایه اول در کف قالب و سپس مواد میانی بر روی آن قرار گرفته و در نهایت لایه دوم خمیر بر روی آن قرار می گیرد.

-خمیر خمیر تارت نسبت به خمیر پای از ترد بودن بیشتری برخوردار است.

قطعا پیش آمده است که دسر یا نوشیدنی و یا غذایی خوشمزه را میل کرده باشید و هنوز طعم آن را در دهان خود حس می کنید، می توانید این خاطره سازی و ماندگاری طعم را نیز با داشتن میزبانی فوق العاده ی خود برای دیگران نیز رقم بزنید، آموزش طرز تهیه پای شکلاتی در این مطلب شما را در رسیدن به این هدف یاری می کند. برای آشنایی با طرز تهیه تارت شکلاتی کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 6 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.