اندیشه سینما شوقی: خانه سینما بدل به مکانی برای انجام کارهای سیاسی شده نه رفع مشکلات صنفی!/ یک مدیر کاردان و شجاع در وزارت ارشاد می تواند هیمنه پوشالی رانت خواران خانه سینما را درهم بشکند - اندیشه سینما

اندیشه: عباس شوقی نایب رئیس انجمن جلوه های ویژه میدانی با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما گفت: متأسفانه مدت مدیدی است که خانه سینما بدل به مکانی برای انجام کارهای سیاسی شده نه رفع مشکلات صنفی!؛ باندبازی و رانت خواری در این نهاد که روزگاری قرار بوده خانه اصناف سینمای ایران باشد بیداد می کند و در این آشفته بازار کسی نیست که فریاد دادخواهی سینماگران را بشنوند و به دردهای آن ها رسیدگی کند.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «پارک وی» و «دست های خالی» در گفتگو با خبرنگار اندیشه افزود: سال ها است که بخش کثیری از اهالی سینما در بیکاری و خانه نشینی مطلق به سر می برند و مشکلات متعدد معیشتی دارند اما هیچ کس به فریاد آن ها نرسیده و بالعکس عیدی هایی را که وزارت ارشاد در اختیار مدیران خانه سینما قرار داده تا به آن ها اعطاء کنند نیز به این افراد داده نشده و مدیران خانه سینما هم به دلیل فقدان نظارت بر عملکردشان عنوان می کنند که ما نمی گوییم که این پول ها را چه کرده ایم!

وی ادامه داد: تا زمانی که وضعیت این چنین است مدیر خوبی برای خانه سینما انتخاب نمی شود وضعیت همینی است که شاهدش هستیم! متأسفانه مدیران این نهاد مدت های مدیدی است که با دادن اطلاعات غلط به وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و… خود را بسیار پاک و منزه و عاری از هر خطایی نشان می دهند در صورتی که کارشان فقط رانت خواری است و باندبازی و اجحاف در حق ضعفای سینما!

شوقی سپس با تأکید بر اینکه تنها یک مدیر کاردان و شجاع در وزارت ارشاد می تواند هیمنه پوشالی رانت خواران خانه سینما را درهم بشکند تصریح کرد: اگر مدیری کاردان و شجاع در سینمای کشور وجود داشته باشد می تواند به مسأله خانه سینما به صورت مستقیم ورود کرده و اجازه ندهد رانت خواران بیش از این در این نهاد جولان بدهند. خوشبختانه آقای خزاعی با اسم و رسم نیک شناخته می شود و همه ایشان را به عنوان یک مدیر عدالت طلب و حق جو می شناسیم و از این رو خواستار آن هستیم تا ایشان یک بار به صورت جدی و قاطعانه به مسأله خانه سینما ورود کرده و تکلیف مفسده هایی که در این نهاد وجود دارد را روشن کنند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: توصیه بنده به آقای خزاعی این است که راه درست را بروند و کاری نداشته باشند که ممکن است با عملکرد صحیح شان افرادی از دست ایشان ناراحت شوند. ناراحتی باندبازان و رانت خواران مهم نیست! مهم آن است که حق به حقدار برسد و عدالت در سینمای کشور جاری و ساری شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 438 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.