اندیشه سینما رضا: آقای خزاعی باید با عملکردی قاطعانه برای همیشه خانه سینما را تعطیل کند/ دست رانت خوران را از سینما کوتاه کنید - اندیشه سینما

اندیشه: زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما گفت: آقای خزاعی باید با عملکردی قاطعانه برای همیشه خانه سینما را تعطیل کند؛ اگر قرار است خانه سینما در دولت جدید هم مانند سال های قبل اداره شود و هیچ عایدی مثبتی برای سینماگران در پی نداشته باشد باید در آن برای همیشه تخته شود تا بیش از این جولانگاهی برای رانت خواران نباشد!

وی در گفتگو با خبرنگار اندیشه افزود: من امیدوارم رئیس جدید سازمان سینمایی صدای انتقادات و اعتراضات اهالی سینما نسبت به عملکرد ضد صنفی خانه سینما را بشنوند. این خانه سال ها است که با تخلفات شدید در اساسنامه اش اداره شده و حتی توجیه هایی که مسئولانش برای تخلفات شان می آوردند درست نیست.

رضا ادامه داد: یکی از مهمترین تخلفات خانه سینما حضور فعلی مدیرعامل کنونی این نهاد است. وقتی ما می گوییم ایشان چطور مدیرعامل شدند می گویند هیأت مدیره ایشان را انتخاب کرده در صورتی که هیچ ماده و بند قانونی در این حوزه در اساسنامه خانه سینما وجود ندارد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مدتی است هیأتی در خانه سینما گرد هم جمع شده اند می خواهند چارچوب اساسنامه را تغییر دهند اظهار داشت: متن اساسنامه جدید با نظر مثبت اهالی سینما روبرو نشده و جالب است که با تهدید و ارعاب می خواهند همه صنوف را زیر چتر خود ببرند و اعلام می کنند اگر صنوفی با آن ها همکاری نداشته باشند تعلیق شان خواهند کرد در صورتی که از نظر قانونی آن ها اجازه تعلیق صنوف را ندارند.

وی متذکر شد: آقای خزاعی به عنوان یک مدیر انقلابی اگر می خواهند عملکرد درستی داشته باشند و نام نیکی از ایشان در سینما به یادگار بماند باید هرچه سریع تر نسبت به مسأله خانه سینما ورود جدی کنند و با رانت خواران و متخلفانی که به اسم مدیر و مسئول در این نهاد همه مواهب سینما را در اختیار خود گرفته اند و هیچ توجهی به اهالی سینما نداشته و ندارند برخورد قاطع نمایند.

رضا تصریح کرد: همین مسأله بلاتکلیفی خانه سینما که معلوم نیست زیر نظر وزارت ارشاد است یا وزارت کار خود یک مسأله بسیار مهمی است که باید به صورت جدی به آن رسیدگی شود. اگر این نهاد زیر نظر وزارت کار است که بی شک وزارت ارشاد دیگر نباید ریالی به آن بودجه بدهد اگر خانه سینما زیر نظر وزارت کار است که حضور بازنشسته ها به عنوان مدیر و مسئول غیرقانونی است و روسای تعداد زیادی از صنوف فاقد اعتبارند و باید برای همیشه از خانه سینما بروند.

این هنرمند در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: این روزها حال همه سینماگران بد است مگر آن هایی که به نهادهایی خاص وابسته هستند و با باندبازی و رانت خواری سینما را تاراج می کنند. آقای خزاعی دست رانت خوران را از سینما کوتاه کنید، این ها کسانی هستند که حق عیدی اهالی سینما را خوردند و هیچ جوابی به اعتراض صنوف ندادند. خانه سینما از نظر قانونی فاقد هویت است و این شما هستید که اگر داعیه انقلابی گری دارید باید با آن ها به مقابله برخیزید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 509 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.