اندیشه سینما در این سال‌ها نه نیروهای خبره جذب و نه مدیر فرهنگی تربیت کردیم/به جای نیروهای متعهد و مستعد به سرمایه جولان دادیم! - اندیشه سینما

اندیشه: برای اصلاح کیفی سریال‌های شبکه خانگی نیازمند آن هستیم نهادهای مولد فرهنگی به روزهای اوج خود بازگردند.

به گزارش اندیشه، برای اصلاح کیفی سریال‌های شبکه خانگی نیازمند آن هستیم نهادهای مولد فرهنگی به روزهای اوج خود بازگردند.
حسن نجفی، کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: برای آسیب‌شناسی صنعت سریال‌سازی شبکه خانگی ابتدا باید سراغ نهادهایی برویم که قرار بود نقش تربیت نیروهای فنی لازم برای سینما و شبکه خانگی را رقم زنند. نهادهایی مثل فارابی، حوزه هنری، مرکز گسترش، انجمن دفاع مقدس، انجمن سینمای جوان و اوج، بنا شدند تا بتوانند با جذب استعدادهای سینما آن‌ها را در مسیر صحیح هدایت کنند ولی حالا یکی به ما بگوید کدام یک از سریال‌سازان شبکه خانگی، محصول این نهادهاست؟
کارگردان «آسمان هشتم» عنوان کرد: اگر ساختارهای نهادها را درست اصلاح و به‌روز می‌کردیم، این طور نبود که هر تازه از راه رسیده‌ای بتواند سریال‌سازی کند ولی وقتی راه بچه‌های بااستعداد را سد کردیم و به جای نیروهای متعهد و مستعد به سرمایه جولان دادیم، وضع از این بهتر نمی‌شود.
نجفی گفت: شما نمی‌توانید بخش خصوصی را مجبور کنید که به جذب و پرورش استعداد مبادرت کند، چون بخش خصوصی، سرمایه می‌گذارد که چندبرابر برگردد و حالا هر چقدر هم ابتذال که وارد کار شود، برایش تفاوتی ندارد! این وظیفه ارگان‌های فرهنگی است که نسبت به شناسایی و پرورش استعدادهای تازه اقدام و آن‌ها را در مسیر صحیح هدایت کنند.
کارگردان «شرفناز» تأکید کرد: زمانی بود که در ارگان‌هایی مثل حوزه هنری امثال مجید مجیدی و داوود میرباقری جذب شده و فیلمسازی می‌کردند ولی حالا با اینکه چند برابر آن دوران در حال هزینه کردن هستیم و ارگان‌هایی پرطمطراق ایجاد کرده‌ایم که بودجه می‌بلعند ولی حتی یک فیلمساز در حد و اندازه میرباقری خلق نشده است! چرا؟ چون در ابتدای انقلاب جوانان دغدغه‌مند را به راحتی جذب می‌کردیم ولی الان جوان بیچاره هر چقدر هم استعداد داشته باشد، بدون رابطه به سختی بتواند تحت حمایت قرار بگیرد.
کارگردان سریال «جلال» بیان داشت: ما در این سال‌ها نه نیروهای خبره جذب و نه مدیر فرهنگی تربیت کردیم. به همین مدیرانی که در هشت سال اعتدال در رأس سینما بودند، نگاه کنید و بگویید رزومه سینمایی مرتبط همه آن‌ها روی هم چه کیفیتی دارد؟ یکی کاردار سفارت بود، یکی کارگزار کاغذ بود و دیگری ژن خوب. این مدیران کارنابلد بودند که باعث شدند در زیرمجموعه‌های سینمایی، نیروی حاذق جذب و تربیت نشود.
نجفی خاطرنشان ساخت: اگر می‌خواهیم مسیر را اصلاح و در راه درست حرکت کنیم، چاره‌ای نداریم جز تربیت مدیر فرهنگی و استفاده از مدیران مرتبط در سینما و شبکه خانگی. مدیران درست که در نهادها قرار گیرند آنگاه حتماً افراد بااستعداد جذب می‌شوند و کار را یاد می‌گیرند و می‌توانند در همه مدیوم‌ها مثمرثمر باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 391 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها