اندیشه سینما دریامج: سینما نیاز به مدیری فرهنگی دارد نه مدیران سیاسی!/ مدیران سینمایی باید اقدام عاجل برای ترویج شایسته سالاری در سینمای کشور داشته باشند - اندیشه سینما

اندیشه: فریده دریامج بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ویژگی مدیران تابعه سازمان سینمایی که قرار است به زودی منصوب شوند اظهار داشت: آنچه طی سال های اخیر به سینمای کشور آسیب جدی وارد کرد حضور مدیرانی بود که فرهنگ و هنر را به درستی نمی شناختند از این رو می خواهم تأکید کنم که سینما برای پیشرفت و تعالی اش نیاز به مدیری فرهنگی دارد نه مدیران سیاسی! و امیدوارم شاهد حضور افرادی لایق و دغدغه مند به عنوان مدیر در تمامی نهادهای تابعه سازمان سینمایی باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «گیلانه» و «ناهید» در گفتگو با خبرنگار اندیشه افزود: مدیری می تواند مشکلات عدیده سینما را برطرف کند که سینما را بشناسد؛ درد سینماگران را بشناسد و راهکار و برنامه هایی برای رفع بحران در سینما داشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه سینمای ایران علاوه بر مشکلات محتوایی تولیدات مشکلات جدی ساختاری دارد که یکی از اساسی ترین آن ها وضعیت وخیم معیشتی فعالان این عرصه است که حتی قبل از همه گیری کرونا هم در بیکاری و رنج فراوان به سر می بردند. بی شک مدیران سینمایی در وهله اول باید تمام همت شان را برای رفع بحران معیشتی زندگی هنرمندان به کار بگیرند و برای تأمین مسکن و معیشت هنرمندان اقدامی عاجل انجام دهند.

دریامج تصریح کرد: امیدوارم کمک های معیشتی به هنرمندان مانند گذشته سالی یکی دو بار نباشد و به صورت مستمر و ماهیانه همه اهالی سینما بتوانند بدون اما و اگر این کمک ها را از سوی دولت دریافت کنند.

این سینماگر متذکر شد: یکی دیگر از مشکلات اساسی در سینمای امروز لابی گری و باندبازی است به نحوی که پیشکسوتان سینما در همه رشته ها خانه نشین شده اند و افرادی با لابی گری و زدوبند در سینما کار می کنند! از این رو مدیران سینمایی باید اقدام عاجل برای ترویج شایسته سالاری در سینمای کشور داشته باشند و این روند شوم و ناپسند را برای همیشه از بین ببرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «چاقی» و «خاطره» در پایان این گفتگو تأکید کرد: من امیدوارم آقای خزاعی به عنوان یک فرد برآمده از دل سینما که همه می دانیم دغدغه ایجاد تحولات مثبت در سینما را دارند با انتخاب مدیرانی شایسته و اصلح در نهادهای تابعه سازمان سینمایی دل همه ما را شاد کرده و امید را به زندگی هنرمندان ناامید و دردمند بازگردانند؛ این اتفاق رخ نمی دهد مگر با به کارگیری نیروهای باسواد، فرهیخته، دانشمند و دغدغه مند در سینمای کشور.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 485 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.