اندیشه سینما اهمیت پرسشنامه در پایان نامه - اندیشه سینما

اين مقاله به بررسی اهمیت پرسشنامه در پایان نامه صحبت مي كنيم. همانطور كه ميدونيد پرسشنامه يكي از روش های تحقيق مهم و كاربردي در پژوهش هاي تحقيقاتی است.نحوه استفاده درست از پرسشنامه به ما كمك مي كند پژوهش هاي تحقيقاتي ما براساس مشكلات واقعي و اجرايي انجام گردد. پرسشنامه باعث شده كارهاي پژوهشي انجام شده مطابق با شكاف هاي جامعه و با توجه به مشكلات واقعي افراد انجام شود.با استفاده از پرسشنامه ديگر افرادي نمي توانند بگويند كه اين موضوع پايان نامه يا كار پژوهشی قابل اجرا با واقعيت نيست. پرسشنامه از روش هاي مهم و كاربردي در هر جامعه ای است كه كمك می كند مشكلات واقعي شناسايي شود و سپس با توجه به علم روز دنيا آن مشكلات رفع گردد.در حقيقت پرسشنامه آشتی صنعت ها با علم و پژوهش های تحقيقاتی بوده است.در ادامه صحبت هاي مهندس حمصيان در مورد اهميت پرسشنامه در كارهاي پژوهشي جهت انجام پرسشنامه هايی مناسب آورده شده است.

پرسشنامه خیلی توی کارهای پژوهشی اهمیت داره، برای اینکه کار ما کاربردی بشه. کاربردی شدن موضوع یعنی شما مثلا یک پایان نامه ای را انجام‌ میدی ولی میبینید که این پایان نامه هیچ مشکلی را حل نمیکنه و هیچ دردی از اون رشته دوا نمیکنه، چون برای جامعه ما با توجه به مشکلاتی که داریم قابل استفاده نیست، بنابراین پرسشنامه باعث کاربردی شدن موضوع پایان‌نامه ما میشه و به ما کمک میکنه یه کار آماری انجام بدیم و از خبرگان بپرسیم ببینیم مشکل و شکاف جامعه چیه تا بتونیم بعدش پیشنهاد بدیم که چجوری با استفاده از علم بتونیم این مشکلو حل بکنیم.

 

در گذشته موضوعات پایان نامه ها کاربردی نبود چون پایان نامه رو درست انجام نمیدادند و کاربردی نبود و هیچ دردی از جامعه رو دوا نمیکرد ولی پرسشنامه این مشکل رو حل کرد و از خبرگان یا حتی افراد عادی که حتی علمشم‌ نداشته باشند ولی از تجربه اونها استفاده می کنیم و با توجه به مقالاتی که خودمان خواندیم ، این دوتا رو روی هم دیگه میریزیم و پیشنهاد میدیم.

چه پیشنهادهایی اجرایی هست؟

پرسشنامه باعث پیشرفت میشه، ما با مقاله نمیتونیم پیشرفت کنیم ، شما اگر هزار تا مدل سازی و الگوریتم رو توی پایان‌نامتون به کار ببرید ولی کارتون اجرایی نباشه به درد نمیخوره و هیچ‌جا قابل استفاده نیست و با دوتا سوال کار شما در جلسه دفاع زیر سوال میره. کار شما باید یک مشکلیو از جامعه حل کنه ، باید کاربردی باشه ، باید به درد جامعه بخوره، باید باعث توسعه و پیشرفت بشه.

ما با پرسشنامه در حقیقت میتونیم مشکلات جامعه رو بفهمیم و بعد براش به طور علمی راه حل بدیم ، پرسشنامه به ما جهت میده که این مشکلات هست و راه حلشو پیدا کن. ما میتونیم از پیشرفت کشورهای دیگه استفاده کنیم چون اونا نتیجه کارشونو قبلا گرفتن و میتونیم از اونا استفاده کنیم. خیلی اون ها سعی و خطا کردن و به نتیجه رسیدن و ما میتونیم از پایان نامه ها و مقالات آن ها به صورت صحیح استفاده کنیم. پرسشنامه برای رشته های مدیریت ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، مشاوره و … خیلی ضروریه که بخواین مشکلی رو بر اساس واقعیات شناسایی کنید و کاربردی باشه و حتی اگر میخواهید روش های تحقیق دیگری هم استفاده کنید اول پرسشنامه رو انجام بدید مشکلات رو بفهمید و بعد با برنامه های دیگه راه حل خوب بدید براش.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 398 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 24 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.