اندیشه سینما انتشار تصویر مفهومی و لوگو فیلم پیش‌درآمد Predator - اندیشه سینما

تصویر مفهومی و لوگو فیلم Prey، پیش‌درآمد مجموعه‌ی Predator در جریان رویداد Disney Plus Day منتشر شد.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، در جریان رویداد Disney Plus Day اعلام شد که فیلم پیش‌درآمد Predator شرکت دیزنی در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی از شبکه‌ی هولو به نمایش در می‌آید. این فیلم که پیش از این با نام Skulls (جمجمه‌ها) شناخته می‌شد، اکنون رسما Prey (شکار) نام گرفته است. سکان هدایت این قسمت از مجموعه فیلم ‌Predator (غارتگر) شرکت فاکس قرن بیستم در دستان دن تراختنبرگ قرار دارد که در کارنامه‌ی او کارگردانی فیلم Ten Cloverfield Lane (شماره‌ی ۱۰ خیابان کلاورفیلد) دیده می‌شود.

فیلم Prey اولین سفر غارتگر به سیاره‌ی ما را تصویر می‌کند

از قرار معلوم فیلم Prey یک پیش‌درآمد برای فیلم Predator به‌حساب می‌آید که داستان اولین سفر غارتگر به سیاره‌ی زمین را روایت می‌کند. در این قسمت امبر میدتاندر، بازیگر سریال Legion (لژیون) در نقش زنی از قبیله‌ی کمانچی ظاهر می‌شود که برخلاف هنجارها و سنت‌های جنسیتی عمل می‌کند تا به یک جنگجو تبدیل شود. همچنین گفته می‌شود که وقایع این فیلم به ۳۰۰ سال قبل مربوط می‌شود. شما می‌توانید تصویر مفهومی و لوگو فیلم Prey را در ادامه مشاهده کنید.

طرح مفهومی فیلم Prey

لوگو فیلم Prey

برنامه‌ی سازندگان این بود که فیلم Prey با یک قهرمان زن مقتدر به تقلید از مؤلفه‌هایی بپردازد که باعث موفقیت نخستین فیلم مجموعه‌ی Predator شد. پیش از این جان دیویس، تهیه‌کننده‌ی اثر در گفت‌وگو با کولایدر اظهار داشت: «این فیلم به‌سراغ همان مواردی می‌رود که موفقیت فیلم Predator را به‌دنبال داشت. این به نبوغ انسان باز می‌گردد که تسلیم نمی‌شود، قادر به مشاهده و تفسیر است و درواقع می‌تواند نیروی قدرتمندتر، مقتدرتر و مسلح‌تر را به زانو درآورد.» این تهیه‌کننده در خصوص لحن Prey اظهار داشت: «این فیلم بیش از هر فیلم دیگری در مجموعه‌ی Predator به فیلم The Revenant شباهت دارد. شما با دیدن آن کاملا متوجه منظورم خواهید شد. به نظرم این فیلم یک مکمل شایسته برای اولین فیلم مجموعه است و به خوبی همان اثر خواهد بود.»

نخستین و البته بهترین فیلم Predator در سال ۱۹۸۷ روی پرده‌ی سینما رفت و با بودجه‌ی ۱۸ میلیون دلاری توانست ۹۸.۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم آرنولد شوارتزنگر را در نقش رهبر گروهی از مزدوران قرار داد که برای نابودی تعدادی از قاتلان پا به جنگل می‌گذارند، اما خود را دربرابر یک موجود فضایی بی‌رحم می‌بینند که قادر به استتار در محیط است. وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم برعهده‌ی جان مک‌تیرنان بود و علاوه‌بر آرنولد شوارتزنگر بازیگرانی نظیر کارل ویترز، بیل دوک، جسی ونتورا، سانی لاندهام، پیتر کالن و کوین پیتر هال در آن نقش‌آفرینی کردند.

موفقیت‌های نخستین فیلم مجموعه باعث شد تا دنباله‌ی آن تحت عنوان Predator 2 (غارتگر ۲) ساخته شود که استیون هاپکینز سکان هدایت آن را در دست داشت. این فیلم با بازخوردهای منفی فراوان از سوی منتقدان روبه‌رو شد و تنها ۵۷.۱ میلیون دلار در گیشه به‌دست آورد. در ادامه شاهد ساخت دو فیلم دیگر از سری فیلم‌های Predator بودیم که تنها قسمت سوم آن تقریبا در حد و اندازه‌ی نخستین فیلم مجموعه ظاهر شد. کارگردانی سومین قسمت «غارتگر» برعهده‌ی نیمرود آنتال بود که با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری موفق به فروش ۱۲۷.۲ میلیون دلار در سراسر جهان شد. باید منتظر بود و دید که آیا فیلم Predator بعدی می‌تواند موفقیت‌های گذشته‌ی مجموعه را تکرار کند یا باری دیگر با قسمت ضعیف دیگری از آن روبه‌رو خواهیم شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 551 views بار دسته بندی : اخبار سینما و تلویزیون تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.