اندیشه سینما آقای وزیر وعده رسیدگی به معیشت اهالی فرهنگ و هنر را فراموش نکنید/ لزوم کمک های معیشتی مستمر تا پایان همه گیری کرونا! - اندیشه سینما

اندیشه: در حالی که محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۲ ماه قبل و همزمان با روز ملی سینما در گفت وگوی خبری خود از تصویب طرح معیشتی هنرمندان و پرداخت آن از طریق صندوق هنر خبر داده بود و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر که در بحران کرونا در بیکاری و خانه نشینی و فقر مطلق به سر می برند چشم انتظار رسیدگی عاجل مدیران فرهنگی دولت انقلابی و مردمی سیزدهم نسبت به مشکلات شان بودند متأسفانه هنوز این وعده ها محقق نشده و این در حالی است که کمک های معیشتی به اهالی فرهنگ و هنر تا پایان همه گیری کرونا و رونق مجدد تولیدات فرهنگی و هنری امری ضروری به شمار می رود.

به گزارش اندیشه دکتر اسماعیلی در گفتگوی دو ما قبل خود درخصوص جزئیات این بسته حمایتی گفت: ما یک صندوق اعتباری هنر داریم که اینجا قرار شد تسهیلات از طریق این صندوق به تدریج در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار بگیرد که هم شامل تسهیلات کم سود است و در عین حال بحث‌های بلاعوض هم در آن دیده شده است که در مجموع بسته کاملی است که شخص رئیس جمهوری خیلی فراتر از انتظار ما در این زمینه لطف کردند و دستور دادند که من در اینجا از رئیس جمهوری به صورت ویژه تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه افرادی که کارت اعتباری «هنر کارت» دارند این بسته ها را دریافت می کنند افزود: دوستان ما در صندوق این کار را دنبال خواهند کرد و با آنها ارتباط خواهند گرفت و تلاش خواهد شد با نهایت اقتضائات رفتاری با اصحاب فرهنگ و هنر، ان شاءالله این کار انجام شود.

این اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی است که هنر کارت که در اواخر عمر دولت دوازدهم متولد شد تا به امروز با موج شدیدی از انتقادات و اعتراضات اهالی فرهنگ و هنر بالاخص سینماگران روبرو بوده به نحوی که بسیاری از هنرمندان کمک های اندک معیشتی اعطا شده توسط هنر کارت را به مثابه دادن صدقه به اهالی فرهنگ و هنر برشمرده و آن را توهین به شأن و جایگاه هنر و هنرمند دانسته اند.

بی تردید ضروری است که مدیران فرهنگی دولت سیزدهم با رویکرد جهادی و انقلابی تدبیری اندیشه کنند تا زین پس حداقل تا پایان همه گیری بحران کرونا در کشور به صورت ماهیانه و مستمر کمک های معیشتی بلاعوض به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران که بخش اعظم شان در بیکاری مطلق به سر می برند اعطا شود تا شاید از این رهگذر ذره ای از مشکلات معیشتی و رفاهی هنرمندان برطرف گردد. ضمن آنکه علاوه بر کمک های نقدی می توان با اتخاذ تدابیری برای برون رفت از معضلات معیشتی اهالی فرهنگ و هنر بن های خرید از فروشگاه های زنجیره ای و… را نیز به آن ها اختصاص داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 535 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.