اندیشه سینما گلکسی S22 سامسونگ اولین گوشی اسنپدراگون 898 نخواهد بود - اندیشه سینما

سامسونگ گلکسی S22 ممکن است اولین گوشی اسنپدراگون ۸۹۸ نباشد؛ احتمالا موتورولا و شیائومی می‌توانند سامسونگ را شکست دهند.

سامسونگ گلکسی S22 قرار است در ماه فوریه رونمایی شود و گفته شده بود، یکی از اولین گوشی‌هایی است که از چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ آینده کوالکام بهره‌مند می‌شود. اما S22سامسونگ اولین گوشی اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود و احتمالا موتورولا و شیائومی می‌توانند در زمینه قیمت گوشی سامسونگ را شکست دهند.

موتورولا و شیائومی وارد میدان می‌شوند

از حضور شیائومی در این ترکیب نباید تعجب کنید؛ این سازنده چینی در بین سه تولیدکننده بزرگ تلفن در جهان در تلاش است تا جای پای خود را محکم کند و بخشی از موفقیت این شرکت سابقه استفاده از سخت افزارهای جدید برای پرچمداران پر زرق و برق و همچنین خارج شدن از بازار اقتصادی است. در واقع، شیائومی Mi 11 اولین تلفنی بود که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 در دسامبر ۲۰۲۰ استفاده کرد. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که قیمت گوشی شیائومی همواره توانسته سایر رقبا را شکست دهد.

اما موتورولا یک شگفتی به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر این سازنده بیشتر به خاطر دستگاه‌های ارزان قیمت خود شناخته شده است. موتورولا مدل‌های پریمیوم بیشتری به بازار عرضه کرده است و این پرچم‌داران به دلیل اینکه اولین بار است در بازار ظاهر شده‌اند، مانند سایر گوشی‌های برندهای دیگر شناخته نمی‌شوند.

مزیت اسنپدراگون ۸۹۸

کوالکام اسنپدراگون  ۸۹۸ یا هر نام دیگری که در نهایت نامگذاری می‌شود در ادامه‌ی تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و پلاس ۸۸۸ عرضه خواهد شد، که تقریبا در همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی پرچمدار عرضه شده در سال ۲۰۲۱ حضور داشتند.

بنابراین سوالی که مطرح خواهد شد این است که اسنپدراگون ۸۹۸ چقدر پیشرفت خواهد کرد؟

افشاکننده‌های اخبار ادعا می‌کنند که اسنپدراگون ۸۹۸ اولین بنچمارک‌ها را دارد، کمی ضعیف است و تنها ۱۵ درصد سرعت را در نسل فعلی تراشه‌های کوالکام افزایش می‌دهد. در واقع کوالکام در تلاش است تا با تراشه Apple A14 که در آیفون ۱۲ سال گذشته استفاده شده بود، همگام شود.

البته این تا حدودی ناعادلانه است؛ نه تنها بنچمارک اسنپدراگون ۸۹۸ از یک تراشه منتشر نشده و بهینه نشده است، بلکه اپل می‌تواند با طراحی پشت سر هم سخت‌افزار و نرم‌افزار، دستاوردهای عملکردی قابل توجهی داشته باشد.

اما اگر این تراشه گام بزرگی به جلو نیست، آیا گیمرها باید به سراغ اپل بروند؟ شاید، اما ارزش این را نیز دارد که ببینیم سامسونگ امسال با چیپ اگزینوس خود چه کار می کند! به لطف همکاری این شرکت با AMD، می‌توانیم تراشه‌ای را ببینیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی ارائه می‌کند و حتی ممکن است از ردیابی پرتو پشتیبانی کند؛ البته مشکل اصلی  این است که گفته می‌شود این تراشه بازدهی پایینی دارد.

آیا باید به اسنپدراگون ۸۹۸ اهمیت دهیم؟

سوال بزرگ در مورد کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ آینده این است که چقدر عملکرد اضافی نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ ارائه می‌کند – و در نتیجه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرچمدار سال ۲۰۲۲ چقدر سریع‌تر باشند. افشاکننده مشهور Ice Universe به تازگی برخی از بنچمارک‌های غیررسمی را برای پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ منتشر کرده است که نشان می‌دهد شاهد تراشه‌ای با حدود ۱۵ درصد سریعتر از چیپست مورد استفاده امسال خواهیم بود.

در ماه سپتامبر، برخی از مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ افشا شد و یکی از آن مشخصات استفاده از یک فرآیند ۴ نانومتری برای این تراشه است. احتمالا این تراشه باید عملکرد بهتر و قدرت کمتری را نسبت به فرآیند ۵ نانومتری مورد استفاده برای اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس تضمین کند.

با توجه به اینکه اپل برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری با مشکل مواجه است و ممکن است مجبور شود از گزینه‌های ۴ نانومتری همچنان کارآمد استفاده کند، منطقی است که اسنپدراگون جدید حداقل از نظر طراحی با قدرت و عملکرد مطابقت داشته باشد. تا رسمی شدن اسنپدراگون ۸۹۸ زمان زیادی باقی نمانده است؛ زیرا کوالکام معمولاً آخرین پردازنده‌های خود را در پایان سال و در دسامبر رونمایی می‌کند.

در آخر برای بررسی قیمت گوشی و خرید هوشمند می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.