اندیشه سینما اگر محدودیت ۵۰ درصدی استفاده از ظرفیت برداشته شود بهای بلیت اجراها را افزایش نمی‌دهیم! - اندیشه سینما

اندیشه: دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر با اشاره به استقبال مخاطبان از اجراهای مجموعه تأکید کرد سالن‌های تئاتر ایمنی لازم برای استفاده از ظرفیت کامل را دارند.

به گزارش اندیشه، حسین مسافرآستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره وضعیت استقبال مخاطبان تئاتر بعد از بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر از اجراهای این مجموعه، به مهر گفت: هر زمان که تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی برداشته و سالن‌های تئاتر باز شدند ما تصور می‌کردیم که مخاطبان به خاطر نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا و احساس اینکه سالن‌های تئاتر مکان‌هایی پرخطر هستند به تماشای اجراها نمی‌نشینند ولی به دلیل اینکه مخاطبان به ایمنی بالای سالن‌های تئاتر اعتماد کردند، هر بار شاهد حضور مخاطبان در سالن‌های تئاتر بودیم و مخاطبان منتظر بودند که فعالیت‌های تئاتر ادامه دار و مستمر باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر طبق پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌های سمندریان و ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر با استقبال مخاطبان از اجراهای مجموعه به صورت کامل استفاده می‌شود.

مسافرآستانه درباره اینکه آیا سالن‌های تئاتر آمادگی استفاده از ظرفیت کامل خود برای میزبانی از مخاطبان را دارند، تصریح کرد: مبنای ما نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است و اگر ستاد این تصمیم را بگیرد سالن‌های تئاتر آمادگی استفاده از کل ظرفیت تماشاگر را دارند. در حال حاضر هواپیماها کل ظرفیت بلیت خود را به فروش می‌رسانند و این در حالی است که هواپیما فضای بسته و محدودی دارد ولی فضای سالن‌های تئاتری حجم بالایی دارد. می‌توان در صورت تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن استفاده از ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده، از ظرفیت کامل سالن‌های تئاتر استفاده کرد.

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره اینکه آیا با توجه به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های مجموعه، بلیت اجراهای نمایشی با افزایش قیمت همراه بوده یا نه، یادآور شد: اجراهای نمایشی با وجود اینکه با ظرفیت محدود به صحنه می‌روند اما هنرمندان با همین شرایط حداقلی کنار آمده و بهای بلیت نمایش‌ها را افزایش نداده‌اند و اگر محدودیت ۵۰ درصدی استفاده از ظرفیت نیز برداشته شود بازهم بهای بلیت اجراها را افزایش نمی‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود متذکر شد: اتفاقی که در سیستم هواپیمایی کشور بر عکس روندی است که در تئاتر طی شده است. در زمینه بهای بلیت نیز وقتی ظرفیت هواپیما محدود شد بهای بلیت افزایش پیدا کرد ولی حالا که از ظرفیت کامل هواپیما استفاده می‌شود باز هم بهای بلیت‌ها بالاست و به نرخ قبلی خود برنگشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 481 views بار دسته بندی : هفت هنر تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.